Skip to main content

HIDUP KITA (Siri 2)

Assalamualaikum, Pembuka kata/bicara/tulisan. Imbas kembali kenangan-kenangan indah anugerah allah, tak pernah terfikir, tergerak di fikiran dan hati untuk mempunyai pasangan seperti KAMU. 


Sampai sekarang hanya bersyukur kepada allah di kurniakan kamu/ dicipta kamu untuk AKU, terima kasih tuhan Limpahan rahmat dan rezeki yang di kurniakan kepada aku, bersyukur aku di kurnia kan dia yang amat memahami, semua nya atas kehendak mu ALLAH, maha agung atas segalanya, bila aku lihat kembali kenangan lalu kadang-kadang rasa tersentuh bersyukur kepada allah, permintaan itu hanya allah yang tahu. Teringat aktiviti mendaki @ekspedisi mendaki bukit tabur, acara dan aktiviti yang pertama aku kenal Dia, 'senior vs Junior' habis semua kena tipu dengan aku, "bila nak sampai ni along" along-panggilan aku di UNIKL BUSINESS SCHOOL, "depan tu je, lagi lima minit kita sampai puncak". Selepas 2 jam baru la sampai, gelisah siap ada yang muntah. tapi dia hanya diam dan berjalan, sabar, aku awalnya tak berani nak ganggu dia sebab nampak macam pendiam, tapi hakikatnya (periang yang besifat diam). Tapi perasaan itu muncul pertama kali aku lihat dia, muncul bila aku jadi orang terakhir jalan belakang sekali "sweeper" kata nye. tak tahu la pulak aku yang sebenarnya aku memang dah si intip oleh dia lagi lama dari aku jumpa dia time dekat bukit tabur, event berjalan dengan lancar, alhamdulillah semua selamat sampai dan selamat turun. Tapi lepas tu aku tak nampak dah kelibat dia, huhuhu... insyallah kalau ada jodoh jumpa lagi. 

Beberapa bulan kemudian aku dah mula sibuk, urusan perniagaan ku makin banyak, sampai tak sempat nak naik gunung lagi, oleh yang demikian aku ambil keputusan untuk berhenti naik gunung. Masa terluang aku pergi main golf tak hebat tapi boleh lah. Masa begitu mencemburui aku, aku ingat lagi masa tu bulan oktober 2013 aku secara sengaja buka facebook, dan secara kebetulan ada junior aku di UNIKL Business School "Private massage" tanya khabar dan kami berborak lama juga, akhirnya dia cakap ada seseorang kirim salam, aku pun balas salam orang tersebut, aku cakap aku tak kenal. Tapi Junior aku cakap orang itu kenal aku. Dalam keadaan sedar aku mintak la junior aku post kan gambar orang tersebut. Junior aku cakap dia memang dah lama minat pada aku. Puas jugak aku renung gambar tu, sebab seingat aku tak pernah pulak aku rapat dengan junior islamic finance, "Hurmm mungkin aku dah jadi seorang yang pelupa agaknya" (dalam hati cakap comel gambar orang yang minat aku ni). 


Kebetulan masa itu aku dah pun "single and available" aku pun ajak junior aku tu keluar. Seingat aku lah, aku bawak mereka ni pergi look out view point jalan nak ke hulu langat melalui jalan ampang, aku ambil mereka dekat rumah. Bila aku tengok betul-betul junior aku ini baru aku teringat yang memang aku pernah jumpa dia masa event dekat bukit tabur. Dari saat itu aku mula rapat dan selalu berhubung dengan dia. sekejap je aku kawan dengan Si Dia, sebab bila aku tahu dia suka dekat aku, dia yang mengorat aku, aku mula rasa sayang dekat dia. So bulan Mei 2014 mak dengan ayah aku pergi merisik dia. Sebab pengalaman banyak mengajar aku tentang kehidupan, cinta itu datang bila kita perlu, dan ia harus di akhiri dengan ikatan pernikahan, sebab kalau asyik bercinta tak akan ada kesudahannya, Alhamdulillah hari ini aku dan dia sudah hampir setahun dua bulan berkenalan, dan cerita selanjutnya aku sampai kan pada SIrI 3.. Sebelum aku tutup tirai aku nak share satu video dulu


Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Nukilan satu

 Hidup adalah anugerah, yang diberi sebagai ujian dariNya kepada hamba. Siapa yang mengetahui rahsia hidup pasti gembira jika melalui nya pada jalan yang dikehendaki oleh Nya. Setiap hari aku melihat manusia mengejar cita-cita dengan tujuan yang satu untuk melalui ujian dunia dengan mudah tanpa perlu merasa susah ketika hidup sebelum bertemu Pencipta, ada pelbagai rupa dan cara kita gunakan untuk menempuh kehidupan. Berbeza pendapat dan cara mencorak kehidupan yang sebenarnya berpaksikan kepada kelahiran dan kematian yang pasti dan akhirnya bertemu di kehidupan yang hakiki. Namun ramai yang tersasar dari asas yang di terjemahkan kepada kita ada juga yang tersalah terjemah menjadi terlalu taksub sehingga tidak sedar akan daratan yang dipijak hanya sementara. Mengumpul adalah matlamat setiap manusia dari segala benda sehingga ilmu juga di kumpul menjadi panduan untuk melalui setiap ujian.  Ketika aku mencari laluan yang singkat ini pelbagai karenah dan cara yang aku lihat setiap dari kit

Dunia

Cerita Dunia, bukan cerita biasa yang di cipta dengan akal atau buku(ilmu), yang pasti ia adalah perjalanan yang di pilih oleh setiap individu. Walau apa jalan pun yang di lalui oleh setiap insan kepastian yang nyata ialah mencari halatuju di dalam pelayaran kehidupan. Kisah Dunia penuh dengan Khabar duka dan suka, dan yang pasti semua insan pasti melalui detik tersebut, kerana ia adalah pilihan yang insan sendiri memilih tiada yang memaksa untuk insan suka dan duka. Hanya cerita itu telah tertulis didalam jalan Dunia. Nukilan Dunia, hasilnya kepada emosi suka dan duka, lahir sifat dalam diri insan kebaikan Dan kejahatan itu juga pilihan. Tiada keterpaksaan kerana setiap perjalanan telah ada arahannya. Nyata dalam bayang yang sentiasa menghantui setiap sisi dalam perjalanan dunia. Indah tanpa ada yang mengetahui isi hari esok, menjadi misteri Nya.  Keagungan Dunia, boleh menyebabkan diri itu leka setiap keasyikan yang menipu pandangan insan yang terleka walau berilmu, nafsu akal yang t

NUKILAN KU

A ssalamualaikum dan salam sejahtera, nukilan ku akan berubah mulai saat ini tiada lagi omongan tentang diri ku, cuma aku cuba membangunkan metafora dan gaya bahasa yang lebih jitu. Hebat kalau berterusan saya boleh menghiasi baris kata bahasa dan bicara selembut sutera china. Indah madah tidak bermakna saya bijak berbicara, mungkin aku akan mencuba menggunakan abjad jawi supaya tamadun melayu itu tidak lenyap di mamah penjajah, walaupun secara am nya dapat di fikirkan secara logik bangsa melayu menggunakan tulisan arab dan mencipta gaya tulisan mereka dengan meniru. Belum bermula lagi bicara Nukilan Kehidupan untuk hari ini, aku suka menulis mungkin kerana terlalu banyak yang aku simpan dalam diri, aku suka bersendiri kerana aku takut dengan Diri (yang dimaksudkan Diri ialah Yang mencipta), aku lemah tapi aku ada Dia, aku kurang selalu Dia cukupkan, Tuhan aku bersyukur kerana Engkau sentiasa disisi, aku berjalan dalam hidup tetapi aku tidak akan sampai kedestinasi itu melainkan aku